HOME                                                                                                                                                            

 

 

                Unificarea învățării științei





 

 

 

 

 

 

 



Motivații

Probabilitatea ca omenirea, ÎNTREAGA OMENIRE, să dispară în următorul secol în urma unui cataclism de origine cosmică este egală cu cea a câștigării premiului cel mare la o loterie cu un milion de participanți. Acesta este o mostră de cunoaștere științifică. Nici o altă activitate umană nu poate obține ceva atât de copleșitor prin implicații și precizie.
Observând cu atenție umbra bețelor în locuri diferite, s-a aflat că Pământul este o sferă mare.
Măsurând cu grijă cum se frânge lumina când trece din aer în sticlă, s-au realizat lunetele, adevărate prelungiri ale ochilor noștri.
Privind prin lunetă, s-a aflat că Luna este plină de cratere.
Analizând cu atenție căderea pietrelor și mișcarea Lunii în preajma Pământului, s-a aflat că toate corpurile se atrag reciproc.
Perfecționând instrumentele pentru observat departe, s-a aflat că Pământul în drumul său poate întâlni nenumărați bolovani, mari și mici - asteroizii.
Calculând cu grijă, s-a aflat că în urma căderii pe Pământ a unui asteroid de doar 2 km diametru, s-ar produce o catastrofă la nivel planetar și omenirea ar pieri.

Numărând asteroizii mari și mici și măsurând craterele de pe Lună, s-a aflat că un astfel de asteroid cade pe Pământ în medie, o dată la un milion de ani.

Așadar, probabilitatea ca omenirea să dispară în următorul secol datorită căderii unui asteroid este de unu la un milion.

Rezultatul este înfricoșător: oricine joacă la o loterie cu un milion de participanți își pune speranțele în șansa de a câștiga premiul cel mare. Dispariția omenirii în următorul secol este la fel de probabilă!

Această descoperire s-a desfășurat pe mai bine de două milenii, implicând nenumărați reprezentanți a zeci de generații. În acest moment nu știm care va fi următorul asteroid mare care ne va lovi și nici când se va întâmpla aceasta. Mai trist, nu dispunem în acest moment de mijloace pentru a devia din drum un astfel de bolid cosmic.

Dacă generația actuală nu este capabilă să rezolve aceste probleme, suntem nevoiți să educăm generațiile viitoare ca să înțeleagă aceste probleme și să fie mai capabili decât noi să le rezolve!

Lumea este unitară și înțelegerea ei se cuvine să fie abordată unitar, înainte de a urma specializări înguste. Exemplul asteroizilor implică numeroase abordări specializate din: astronomie, fizică, geologie, statistică, chimie, biologie, tehnologie. Dar problema nu poate fi înțeleasă decât unitar, așa cum este ea!

Învățarea științei este ceva ce elevii noștri fac nu ceva care li se face. Scopurile învățării științei se cuvine să educe elevii să fie capabili:



Cuprins



Soluții

În condițiile unei lipse de tradiții în învățarea unitară a științelor și a unei cronice lipse de resurse, sunt necesare soluții ușor de acceptat de către toți și totodată necostisitoare.

Cuprins



Demonstrații



Cuprins